Bækkenbundstræning for kvinder

Der findes mange former hjælpemidler til at træne din bækkenbund. Og ligeså mange gode grunde til, hvorfor du bør træne din bækkenbund. Med en sund og stærk bækkenbund, kan du opnå mere seksuel nydelse og bedre orgasmer.

Bækkenbundstræning for kvinder med Energie Kegel Exerciser

Energie Kegel Exerciser er en slank, ergonomisk formet bækkenbundstræner, som giver yderst effektive resultater. Energie Kegel Exerciser vejer en del og giver derfor dine bækkenbundsmuskler kamp til stregen. Bækkenbundstræneren virker lidt på samme måde som vægtene i et fitnesscenter og giver dine muskler modspil. Hvis du ønsker at starte mere stille ud, findes der en bækkenbundstræner til hver person og ethvert behov.

En stærk bækkenbund giver øget sensibilitet i skeden, så du bedre vil kunne mærke sammentrækningerne under en orgasme. Resultatet er endnu mere nydelse under sex og onani.

Bækkenbundstræning for kvinder er desuden vigtig efter børnefødsler, så bækkenbunden opstrammes igen. En stærk bækkenbund er også med til at forhindre nedfald af livmoderen og inkontinens.

Alle kvinder (og mænd) kan med fordel træne bækkenbunden på lige fod med alle andre muskler.

Energie Kegel Exerciser kan også bruges til at stimulere g-punktet. Prøv f.eks. at eksperimentere med massage af dit g-punkt med bækkenbundstræneren. Du kan eventuelt gøre det efter bækkenbundstræningen, hvor du er ekstra sensitiv.

Bækkenbundstræning for kvinder – sådan gør du:

  1. Læg dig godt til rette på din seng eller en yogamåtte på gulvet. Det er vigtigt, at du ligger på ryggen og har en eller flere puder under hovedet. Bøj knæene og stem fødderne fladt mod underlaget. Tag nogle dybe vejrtrækninger, og slap godt af i hele kroppen.
  2. Når du føler dig parat, placerer du forsigtigt Energie Kegel Exercisers ene ende lige inden for skedeåbningen. Brug gerne en god glidecreme, det gør det hele meget nemmere.
  3. Nu skal du til at knibe. Knib omkring bækkenbundstræneren, og brug dine bækkenbundsmuskler til at trække Energie Kegel Exerciser på plads oppe i skeden. Træk så forsigtigt bækkenbundstræneren lidt ud af skeden igen, og gentag øvelsen. Forsøg, om du kan få vejrtrækningen til at passe med muskelsammentrækningerne. Træk vejret ind, når du kniber, og pust ud, når du ikke kniber.

Start med 10 minutters øvelser hver dag i to uger og herefter 5 minutters øvelser dagligt. Gør det eventuelt om aftenen, når du alligevel ligger i din seng.

Historien bag Energie Kegel Exerciser

Energie Kegel Exerciser blev skabt af Dr. Arnold Kegel. Det oprindelig formål var at hjælpe kvinder, der havde problemer med inkontinens.

Med tiden viste det sig, at de kvinder, som brugte Energie Kegel Exerciser, begyndte at opleve seksuelle forbedringer, og at kvinder, som ikke havde oplevet orgasmer i årevis, begyndte at få dem.

I dag anvendes Energie Kegel Exerciser både til fysiologiske og seksuelle formål. Der er sidenhen kommet mange forskellige bud på bækkenbundstrænere, og der findes helt sikkert også en til netop dit behov. Du kan se mit udvalg til bækkenbundstræning for kvinder på www.elseoshop.dk.